Innovatie bij de Samsung Galaxy S6


    Innovatie bij smartphones blijft achter

    In de smartphone wereld zit men nooit stil. Het is zaak om telkens te ontwikkelen en te innoveren om de concurrentie een stap voor te zijn. Consumenten verwachten steeds meer van de smartphone fabrikanten, want stilstand is achteruitgang. Veel consumenten willen altijd de allernieuwste smartphone. Maar de consumenten die dit willen delen de mening dat de technologie en de innovatie bij smartphones met veels te kleine stappen uitgerold worden. Zij denken dat smartphone fabrikanten dit bewust doen, om zo telkens met kleine aanpassingen een ‘nieuwe’ smartphone te kunnen lanceren. Wilt u meer lezen over deze smartphone? Kijk dan op de website van de SmartphoneClub.

    De technologie om ons heen verandert voortdurend en we kunnen het niet meer bijhouden. Kijk maar naar de huidige curved televisies, nieuwste auto’s en wearables. Al deze producten zijn innoverend en laten ons kennis maken met nieuwe technologieën. In de smartphone wereld wachten we al enige tijd op iets wat innoverend is. Samsung is het afgelopen jaar het meest innovatief geweest. De Zuid-Koreaanse smartphone fabrikant heeft met de Galaxy S6 Edge laten zien dat het nog steeds innovatief is. Het toestel heeft namelijk een Edge display, waarbij het scherm aan beide zijkanten doorloopt tot over de rand.

    Naast de Galaxy S6 Edge heeft Samsung ook een regulier toestel op de markt gebracht, namelijk de Galaxy S6. Dit toestel is ten opzichte van de S6 Edge totaal niet innoverend en dat is wellicht ook de reden waarom het ‘vlaggenschip’ wederom niet goed verkoopt. De Galaxy S6 Edge verkoopt boven verwachting goed maar het reguliere model is zwaar door de mand gevallen. Wederom moet Samsung vrezen dat grootste concurrent Apple marktaandeel wegsnoept.

    Ondanks dat Apple het afgelopen jaar ook niet echt innovatief is geweest, heeft het Amerikaanse bedrijf alle verkooprecords verbroken. Het enige innovatieve aan de iPhone 6 en iPhone 6 Plus was het feit dat de smartphones een groter beeldscherm hebben gekregen. Waar andere smartphone fabrikanten al enkele modellen op de markt hadden gebracht met grotere beeldscherm, heeft Apple dat pas in het najaar van 2014 gedaan. Waarom de iPhone wel ontzettend goed ontvangen is en de Galaxy S6 van Samsung niet blijft een apart verhaal. Want Samsung heeft zijn toptoestel dit jaar voor het eerst voorzien van een volledig aluminium behuizing. Dit is eveneens niet innovatief maar nu kan Samsung wel concurreren met een design dat hetzelfde is als de meeste andere high-end smartphones.

    Samsung heeft zijn toptoestel voorzien van een briljant design, waarbij een samensmelting van glas en metaal de boventoon voeren. Door deze samensmelting kan de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge draadloos worden opgeladen en dat is iets wat we nog niet eerder hebben gezien bij de huidige smartphones. Draadloos opladen blijkt toch niet het geen waar consumenten warm voor blijken te lopen, anders was de Galaxy S6 of Galaxy S6 Edge nu wel de best verkopende smartphone van het moment geweest.

    Wat verwacht de consument bij een nieuwe smartphone

    Het moge duidelijk zijn dat smartphone fabrikanten niet innovatief genoeg zijn. Consumenten stellen veel hogere eisen aan smartphones. Als je enkele concepten van smartphones bekijkt op Google of via YouTube, dan zie je duidelijk dat consumenten futuristische smartphones willen. De smartphones moeten super dun zijn, opvouwbaar zijn en een ongelooflijke capaciteit qua levensduur van de accu hebben.

    Dit is nog niet alles, consumenten verwachten eveneens dat de smartphones een beamer functie krijgt en een hologram toetsenbord. Als een van de smartphone fabrikanten één van de bovenstaande innovaties implementeert het aankomende jaar dan kunnen we weer spreken van een innovatieve markt. Op dit moment ziet het er nog niet naar uit dat Apple of Samsung hun high-end toestellen innovatief zullen veranderen. Het wachten op de eerste smartphone die weer innovatief is zal dus nog even uitblijven.
gerelateerd - innovatie-magazine.nl 2017